כמויות החרדים בהר הבית עולה ורבנים יוצאים במחאה חריפה

    איתי גדסי 7 Comment on כמויות החרדים בהר הבית עולה ורבנים יוצאים במחאה חריפה

    יתד תוקף את העולים להר הבית: "כל גדולי ופוסקי הדורות זעקו בחומרה נגד עלייה להר הבית הכרוכה בעוון חמור של כרת רח"ל" • מתריע: ""זהו חילול ד' נורא תוך התגרות איומה באומות העולם"

    צילום: אדם פרופ
    9:03
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on סדר היום לוחץ? על עבודה התמכרות ואיזון בחיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעיתון יתד נאמן הקדישו היום מאמר תוקפני נגד העליה החרדית להר הבית שהופכת לרחבה יותר ויותר.

    על פי הנאמר בעיתון "רבנים ומורי הוראה שליט"א, יוצאים במחאה חריפה וכואבת, נוכח החרפה הנוראה בעלייתו של קומץ זהרורי של אנשים בעלי חזות 'חרדית' להר הבית, דבר הנאסר מכל וכל על-ידי כל גדולי ופוסקי הדורות וכרוך בעוון החמור של איסור כרת רח"ל.

    "כל גדולי ופוסקי הדורות זעקו בחומרה רבה נגד עלייה להר הבית הכרוכה בעוון חמור של כרת רח"ל", אמרו הרבנים שליט"א, וציינו כי בעבר התבטא רבינו מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, כי יש להעמיד שומרים בתשלום על מנת שיתריעו וימנעו מאנשים לעלות להר הבית, נוכח האיסור החמור.

    "מלבד עצם העוון הנורא", התריעו הרבנים שליט"א, "הרי שיש בזאת מחאה גדולה נוכח החרפה הנוראה שאותו קומץ אנשים הזוי בעלי חזות 'חרדית' כביכול, ממיט על הציבור התורתי כולו, הנאמן לד' ולתורתו ואינו זע מההלכה הצרופה ומפסקיהם של גדולי הדורות שזעקו תמיד בחובת איסור העלייה להר הבית. זהו חילול ד' נורא ואיום תוך התגרות איומה באומות העולם. פעולתם זו הינה נוגדת את ההלכה הצרופה, את הוראתם של כל גדולי ופוסקי הדורות שאסרו לעלות להר הבית בכל דרך שהיא, ואנו מביעים מחאה וזעזוע מהמעשה הנפשע", אמרו הרבנים בכאב עצום.



    7 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      אף אחד לא עולה לרמה הגבוהה כי שם יש מקומות של איסור כרת, אך למטה במקום הר בהית שאינו העזרה, מותר ומצווה לעלות לכל יהודי לאחר טבילה. אין שום קשר בים טומאת מת להר הבית, רק למקום העזרה.

      1. לא כל דבר צריך להיות כתוב בשו"ע, גם להחזיק בבית טלווזיה ו/או אינטרנט פרוץ זה לא שו"ע ועינינו הרואות [לצערינו] שרבים [מאוד!] חללים הפילה וכפי הנראה ח"ו עוד תפיל, אז מה בגלל שזה לא כתוב בשו"ע אז לא נקשיב לרבנים ונאבד עצמנו לדעת? לא צריך להיות חכם יותר מהרבנים! וכמאמר החכם מכל אדם "אל תהי צדיק הרבה" יש עוד הרבה מצוות לפני המצווה לעלות להר

    2. 5

      רבנים אנונימים יוצאים במתקפה חריפה אם באמת מדובר בעמדת רבנים חשובים אז אולי יואילו בטובם להוציא מכתב?

      גם המונח הלכה צרופה קצת מחשיד חילול שבת זה נגד הלכה לא הלכה צרופה אני חושב שהלכה צרופה הוא בן דוד של השקפה צרופה או בעברית פשוטה פוליטיקה

      1. הראי"ה קוק זצ"ל הוציא מכתב הרב שך והסטייפלר זצ"ל הוציאו מכתב והוא מודפס במכתבים ומאמרים ויבדלולחיים ר' שמואל הוציא מכתב והר' יצחק יוסף הוציא מכתב ממזמן והדפיס אותו בספר החדש שלו ואפ' הר' מאזוז פרסם בעלון שלו את דעתו שאסור לפרוץ גדר בזה. וא"א להתעלם מהמציאות ולתלות הכל בפוליטיקה זה נכון שיש פוליטיקה אבל לא צריך לערבב צריך לפתוח את העניים ולראות!

      2. אני אישית יודע על רבנים גדולי ישראל וחרדים מאוד שכן מתירים בשקט לעלות לחלק מן ההר, כמובן בטהרה
        וכל מי שכותב שזה חייב כרת הרי הוא מגלה פנים בתורה שלא כהלכה, כידוע לפני 100 שנה היו מלא חרדים שהיו טובלים ועולים להר

    3. 4

      יתד צודק בכל מילה.
      התגרות מיותרת שלפי דעת כל אנשי הבטחון יכול לגרום לשפיכות דמים ח"ו היל"ת.